13 FEBRUARI 2018 / BERICHT VAN MARIJKE

Beste buurtbewoners,

Vanaf heden wordt de AlarmApp alleen nog gebruikt voor Alarmsituaties!
Voor een goed gebruik:
  • Stel een speciale toon in voor je AlarmApp. Het is van belang dat je deze app niet 'dempt'.
  • Om AlarmApp-vervuiling te voorkomen zou ik graag je e-mailadres toevoegen aan de NAW- en telefoongegevens. Ik gebruik dit e-mailadres alleen voor belangrijke mededelingen en eventuele nieuwe ontwikkelingen.
  • Via optie "BCC:" is je e-mailadres voor anderen niet zichtbaar.
Jullie zijn altijd vrij om te reageren en ideeën aan te dragen. Graag zelfs!

Altijd (weer) van harte Welkom!
Het probleem dat sommige mensen al snel afhaken bij aanvang van een nieuwe groep door misbruik van de App, komt veel voor. Het zijn beginnersperikelen waar we even doorheen moesten. Bij ons is het aantal misbruikgevallen en afvallers gelukkig héél beperkt gebleven. Dat is lang niet bij alle wijken zo makkelijk gegaan. Waarvoor dank! Er is toch enig vertrouwen en volharding nodig en dat is er gelukkig bij ons. De enkeling die is afgehaakt, haakt hopelijk in de toekomst weer aan. Iedereen heeft wel eens twijfels over nut en noodzaak. Je bent altijd van harte welkom.

De Gemeente ondersteunt naast raad en daad ook financieel
Ik bestel de alarmstickers op voorraad voor iedereen in onze straat. Wie nu nog niet wil plakken wil dat in de toekomst wellicht wel. Ook als je niet bent aangesloten maar toch een sticker wil, dan kan dat. Zodra ik ze binnen heb, laat ik het weten.

De Laar Oost Beheerdersgroepen
Naast onze alarmpreventiegroep bestaan er nog diverse andere groepen in de Laar. Wij zijn ons aan het verenigen onder het kopje: "Beheerders Buurtpreventie". We komen af en toe bij elkaar. Tips en Tricks worden uitgewisseld. Ook de wijkagent is bij deze Appgroep aangesloten.

Beetje berichtgeving
Een beetje berichtgeving is altijd nodig. Soms veranderen richtlijnen bij de overheid, bijvoorbeeld over privacy. Die moet gewaarborgd zijn. Ook wil ik contact onderhouden met jullie als mijn buren 'in crime'. Ik had al verteld van de landelijke organisatie www.Wabp.nl, oprichter van de Buurtpreventieapp. Bij deze organisatie ben ik aangesloten. Nieuwe mensen in onze omgeving kunnen nu per e-mail verzoeken om aangesloten te worden bij ons of bij een preventieapp in de naaste omgeving. Dat is al een paar keer gebeurd.
Verder wil ik nogmaals iedereen bedanken die mij bij voortduring een hart onder de riem steekt. Dat waardeer ik erg. Voor sommigen ziet het uit alsof ik dag en nacht in touw ben met de App. Maar niets is minder waar. Als ex-medewerker natuurprojecten bij het Ministerie van LNV/Natuurbeheer was communicatie en administratie altijd mijn werk en 'hobby'. 

Maar wel veel dank voor het vertrouwen!


Hartelijke groet,
Marijke Leusink
Bruinissestraat 58
6845 BC ARNHEM

Mobiel: 06-18641091

marij-leusink@hotmail.com
beheerder.bruinissestraat@gmail.com