FEBRUARI 2021 / BERICHT VAN MARIJKE

 TERUGBLIK BUURTPREVENTIE 2020


Beste Buurtbewoners, 

We hebben met 2020 een behoorlijk vreemd jaar achter de rug mogen we wel zeggen. Ik kan (gelukkig) niet achter ieders voordeur kijken maar ik hoop dat niemand is getroffen door COVID-19 (of varianten daarop). We hebben geleerd met grote bogen om elkaar heen te lopen wat soms ook wel weer grappig was. 


Autobranden

Dit jaar was er heel veel overlast van autobranden in de Laar West, maar ook in de 'Limburg' wijk van de Laar Oost kwam het voor. Doordat, naar het bleek, het bravoure-akties waren kon de politie vrijwel alleen under cover werken, waardoor de indruk ontstond dat de politie zelden aanwezig was. Niets was echter minder waar.

Iedere vorm van aandacht, bijvoorbeeld agenten in uniform, werkte als olie op het vuur. Zeker als bewoners ook nog social media gebruikten om hun beklag te doen. Steevast waren er dan weer nieuwe branden. 

Het was wat dat betreft een zwaar jaar voor niet alleen de bewoners maar ook voor onze wijkagenten en hun collega's.

Ook het vuurwerkverbod had nogal voeten in de aarde in de aanloop naar oud en nieuw. Toch vond ik in de nieuwjaarsnacht het vuurwerk (wat niet afgestoken mocht worden) prachtig! Ik heb erg genoten van het siervuurwerk waarmee wijkbewoners in overtreding gingen. Zo kan het dus ook. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik wel zeggen.


De ChatApp

Voor wie geen lid is van de ChatApp, je kunt je nog steeds bij mij aanmelden. Mobiele nummer onder aan de pagina. Persoonlijk vind ik het een aanwinst. Het is goed medium gebleken om elkaar bijvoorbeeld allerlei hulpvragen te stellen en kennis te delen. 


Wat gebeurde er verder in onze straat?

1.    Een melding van Ans Kokke, Bruinissestraat nr. 28, wiens tuinbank is gestolen. 

2.    Bij de familie van Heijnsdijk, Bruinissestraat 72, is ingebroken in één van de auto's en bij de andere een poging tot gedaan.


Verdrietig nieuws is er helaas ook

Sonja van de Kamp en Clari Korver, beiden leden van zowel de AlarmApp als de ChatApp, zijn na een lang ziekbed overleden. 

Het is wat laat en veel buren hebben vast hun medeleven al laten blijken, maar ik wens de familie van Sonja en Clari ook langs deze weg nog extra sterkte toe.

Ook wil ik Ina en Fred van Maanen, beiden lid van de AlarmApp, nog een hart onder de riem steken. Zij verloren bijna precies één jaar geleden, hun zoon Robert. Ook jullie sterkte.

                      

Dan wens ik iedereen nog, ondanks de dreiging van het coronavirus, een gelukkig en enigszins zorgeloos 2021


Hartelijke groet van jullie AlarmApp Beheerder

Marijke Leusink

mobiel: 06 186 41 091